کد مطلب:150237 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:195

نهضت پاکدامنان
نهضت حسین علیه السلام با پاكدامنی و پرهیزكاری پیوندی اساسی دارد، و آنچه در آن اصل است رعایت اصول و فروع دین است. اگر مسلم بن عقیل آن مرد 28 ساله ی پرهیزكار شجاع، عبیدالله بن زیاد را در خانه شریك غافلگیرانه ترور نكرد، به این علت بود كه پیامبر صلی الله علیه و آله ترور را نفی فرموده اند. پس پیروزی حقیقی را باید در تحقق فرامین خدا و پیامبرش صلی الله علیه و آله دانست و این است كه كربلا پیروزترین صحنه تاریخ خواهد بود، و دشمنانش شكست خورده ترین انسانها. مسلم بن عقیل قطعا یكی از قهرمانان پیروز كربلاست، هر چند او را از بالای دارالعماره ی كوفه به پایین بیندازند و استخوان هایش تماما خرد شود. مسلم را با استخوان چه كار؟ او به عهد محمدی صلی الله علیه و آله پای بند است و استخوان بندی جان خود را در تبعیت و پیروی از آئین خدا می داند. حفظ حریم دین خدا، همه همت یك مسلمان است.

شما هر وقت توانستید حكم خدا را در خودتان حاكم كنید، این یك پیروزی است، و اگر توانستید در خانواه و شهرتان آن را حاكم كنید، این پیروزی بعدی است، پیروزی فقط حاكمیت حكم خداست، آن هم اول در خودمان، بعد در جامعه. نهضت كربلا پیروزی را در حاكمیت حكم خدا می داند و لذا توسط معتقدترین انسانها بوجود آمد.

ما معتقدیم از زمان حضرت آدم و حتی قبل از آن، تا آخرالزمان، عهد، عهد محمد صلی الله علیه و آله است. پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود: «اول ما خلق الله نوری» [1] یعنی: اولین مخلوقی كه خدا خلق فرمود، نور من بود. و از آن طرف آخرین پیامبر هم حضرت محمد صلی الله علیه و آله است، و تمام پیامبران هم به پیامبر اسلام متوسل


می شده اند. پس هر روز، و هر روزگار، عهد و روز محمدی صلی الله علیه و آله است. مسلم بن عقیل مرد روز است، چون به عهد پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله پیوند دارد. پس هر كس، هرگاه از عهد پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله فاصله گرفت از روزگار فاصله گرفته است و دیگر تمام فكرش خرافه است و كهنه. و هرگاه كسی به حریم دین خدا تجاوز كرد به حریم مسلمانان تجاوز كرده است، و وقتی كه به حریم اسلام توهین شود، به مسلمانان توهین شده است و این یك سنت و قاعده است و نه یك حادثه ی گذرا و موسمی.


[1] بحارالانوار ج 1 ص 97.